בניית אסטרטגיה שיווקית

שיווק יעיל מתחיל באסטרטגיה שיווקית שקולה ומושכלת. אסטרטגיה שיווקית טובה מסייעת לך להגדיר יעדים שיווקיים ברורים, מציאותיים ומדידים עבור העסק שלך.

אהבת? שתף עם חבריך, הם בטח יודו לך 🙂

אסטרטגיית השיווק שלך משפיעה על האופן שבו אתה מנהל את העסק שלך, ולכן יש לתכנן ולפתח אותו בהתייעצות עם הצוות שלך. זהו כלי תכנון אסטרטגי רחב ומקיף ש:

מתאר את העסק שלך, את המוצרים והשירותים שלו

מסביר את המיקום והתפקיד של המוצרים והשירותים שלך בשוק

מרכיב את פרופיל הלקוחות שלך ואת התחרות שלך

מזהה את טקטיקות השיווק בהן תשתמש

מאפשר לך לבנות תוכנית שיווקית ולמדוד את יעילותה.

אסטרטגיה שיווקית קובעת את הכיוון והיעדים הכוללים לשיווק שלך, ולכן היא שונה מתכנית שיווקית, המתארת ​​את הפעולות הספציפיות שתנקוט בכדי ליישם את האסטרטגיה השיווקית שלך. ניתן לפתח את אסטרטגיית השיווק שלך לשנים הקרובות, בעוד שתוכנית השיווק שלך מתארת ​​בדרך כלל טקטיקות שיש להשיג בשנה הנוכחית.

כתוב אסטרטגיה שיווקית מצליחה

אסטרטגיית השיווק המפותחת שלך תעזור לך לממש את יעדי העסק שלך ולהתמקד בפעולות הנדרשות כדי להגיע ללקוחות הנכונים.

פיתוח אסטרטגיה שיווקית הכוללת את המרכיבים המפורטים להלן תעזור לך להפיק את המירב מההשקעה השיווקית שלך, לשמור על המיקוד שיווקי ולמדוד, לשפר את תוצאות המכירות שלך.

זהה את היעדים העסקיים שלך

התאם את אסטרטגיית השיווק שלך ליעדים העסקיים המתוארים בתוכנית העסקית שלך; לאחר מכן תוכל להגדיר קבוצה של יעדים שיווקיים לתמיכה בהן. היעדים העסקיים שלך עשויים לכלול:

הגדלת המודעות למוצרים ולשירותים שלך

מכירת מוצרים נוספים מספק מסוים

להגיע לפלח לקוחות חדש.

בעת הגדרת יעדים חשוב להיות ממוקד ככל האפשר, כך שתוכל למדוד את התוצאות ביעילות מול מה שהתכוונת להשיג. קריטריון פשוט להגדרת יעדים הוא שיטת SMART:

  S – ספציפי – ציין בבירור מה ברצונך להשיג

 M – מדיד – הגדר מדדים מוחשיים כך שתוכל למדוד את התוצאות שלך

A – בר השגה – הגדירו יעדים הנמצאים במסגרת היכולת והתקציב שלכם

R – רלוונטי – קבע יעדים שיעזרו לך לשפר היבטים מסוימים של העסק שלך

T – זמן קצוב – הגדירו יעדים שתוכלו להשיג בתוך הזמן הדרוש לכם.

ציין את יעדי השיווק שלך

הגדירו מערך יעדים שיווקיים ספציפיים על סמך היעדים העסקיים. מטרות אלה יניעו אתכם ואת הצוות שלכם ויאפשרו לכם לעקוב אחר ההצלחה שלכם.

דוגמאות למטרות שיווק כוללות חדירה מוגברת לשוק (מכירת יותר מוצרים קיימים ללקוחות קיימים) או פיתוח שוק (מכירת מוצרים קיימים לשווקי יעד חדשים). יעדי שיווק אלה עשויים להיות ארוכי טווח, וייתכן שייקח כמה שנים להשיג אותם. עם זאת, הם צריכים להיות ברורים ומדידים ובעלי מסגרות זמן להישגים.

וודא שהאסטרטגיות הכלליות שלך הן גם מעשיות ומדידות. אסטרטגיית שיווק טובה לא תשתנה כל שנה, אלא תשתנה כאשר אסטרטגיות שלך הושגו או יעדי השיווק שלך הושגו. יתכן שתצטרך לשנות את האסטרטגיה שלך אם השוק החיצוני שלך ישתנה עקב מתחרה חדש או טכנולוגיה חדשה, או אם המוצרים שלך ישתנו באופן מהותי.

חקרו את השוק שלכם

המחקר הוא חלק חיוני באסטרטגיה השיווקית שלך. עליכם לאסוף מידע על השוק שלכם, כגון גודלו, צמיחתו, מגמות חברתיות ודמוגרפיה (סטטיסטיקה של אוכלוסייה כגון גיל, מין וסוג המשפחה). חשוב לפקוח עין על השוק שלך כדי שתהיה מודע לשינויים לאורך זמן, כך שהאסטרטגיה שלך תישאר רלוונטית וממוקדת.

פתח את פרופיל הלקוחות הפוטנציאליים שלך

השתמש במחקר השוק שלך כדי לפתח פרופיל של הלקוחות שאליהם אתה מכוון כדי לזהות את צרכיהם.

הפרופיל יגלה את דפוסי הקנייה שלהם, כולל האופן שבו הם קונים, היכן הם קונים ומה הם קונים. שוב, בדוק באופן קבוע מגמות כדי לא לפספס הזדמנויות חדשות או להיות רלוונטי לגבי המסר השיווקי שלך.

בזמן שאתה מנסה למצוא לקוחות חדשים, ודא שאסטרטגיית השיווק שלך גם מאפשרת לך לשמור על קשרים עם הלקוחות הקיימים שלך.

פתח את הפרופיל של המתחרים שלך

באופן דומה, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלך עליך לפתח פרופיל של המתחרים שלך על ידי זיהוי המוצרים שלהם, רשתות האספקה, התמחור וטקטיקות השיווק שלהם.

השתמש בזה בכדי לזהות את היתרון התחרותי שלך – מה מבדיל את העסק שלך מהמתחרים שלך. ייתכן שתרצה גם לזהות את נקודות החוזקה והחולשה של התהליכים הפנימיים שלך כדי לעזור בשיפור הביצועים שלך בהשוואה לתחרות שלך.

פתח אסטרטגיות לתמיכה ביעדי השיווק שלך

פרט את שווקי היעד שלך והגה מערך אסטרטגיות כדי למשוך אותם ולשמור עליהם. מטרה לדוגמא יכולה להיות הגברת המודעות של הצעירים למוצרים שלך. האסטרטגיות המתאימות שלך יכולות להיות הגברת הנוכחות שלך ברשתות החברתיות המקוונות על ידי פרסום עדכונים שוטפים אודות המוצר שלך באינסטגרם או בפייסבוק; פרסום במגזינים מקומיים המיועדים לצעירים; או מציעים הנחות לסטודנטים.

השתמש ב'7 נקודות השיווק '

תגיע לשוק שבחרת על ידי שימוש בתמונת השיווק של 7 נקודות. אם אתה יכול לבחור את השילוב הנכון של שיווק בין מוצר, מחיר, קידום מכירות, מקום, אנשים, תהליכים וראיות פיזיות, סביר יותר שאסטרטגיית השיווק שלך תצליח. אתה יכול לבחור כל שילוב של אלה כדי להשיג את האסטרטגיה השיווקית שלך.

בדוק את הרעיונות שלך

בבואך להחליט על הטקטיקה שלך, ערוך מחקר מקוון, בדוק כמה רעיונות וגישות אצל הלקוחות שלך והצוות שלך, ובדוק מה עובד. יהיה עליך לבחור במספר טקטיקות על מנת לענות על צרכי הלקוחות שלך, להגיע ללקוחות בשוק היעד שלך ולשפר את תוצאות המכירה שלך.

רוצים לקבל למייל ידע מעשי שיזניק את המכירות וההצלחה של העסק שלכם? הרשמו עכשיו:

בואו להתעדכן וללמוד מהטובים ביותר

✔ אני מאשר/ת קבלת טיפים, הטבות, מבצעים וחומר פרסומי מאיציק בן סלמון בדוא"ל ו-SMS | אנו מתחייבים במאה אחוז לשמור על פרטיותך ולעולם לא נשתף את פרטיך עם אף גורם אחר.

אהבת? שתף עם חבריך, הם בטח יודו לך 🙂

אולי יעניין אותך גם

בניית אסטרטגיה שיווקית

שיווק יעיל מתחיל באסטרטגיה שיווקית שקולה ומושכלת. אסטרטגיה שיווקית טובה מסייעת לך להגדיר יעדים שיווקיים ברורים, מציאותיים ומדידים עבור העסק שלך.

קרא עוד

רוצה לתת בוסט ענק לעסק שלך?

צור איתנו קשר עכשיו ונחזור אליך עם הצעה מאוד משתלמת להכפיל את העסק שלך